lördag 28 mars 2009

Sailor Moon

Huvudpersonerna i Sailor Stars

Jag har fått ett Sailor Moon-återfall. Det går inte att komma ifrån, det är en så himla bra serie! Om man tittar på orginalet med engelsk fansub förstås. I Sverige visades de två första säsongerna på tv4, dubbade. Dubbningen stämmer inte alltid alls överens med det som egentligen sägs, så serien fick en helt annan innebörd på svenska och blev betydligt mer riktad mot bara barn. I Japan älskas Sailor Moon av både barn och ungdomar och vuxna :D. Bl.a. så fick en fiende byta kön i dubbningen p.g.a. sin homosexualitet.

Igår tittade jag på första avsnittet i sista säsongen, Sailor Stars. Hann inte mer innan jag kom på att jag hade annat att göra. Det är min favoritsäsong eftersom alla är med och särskilt en fiende, Sailor Iron Mouse är så himla rolig!

Alla Sailor senshi (de goda)

Sailor Iron Mouse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar