onsdag 8 april 2009

Påskpynt och fortsatt C-uppsatsarbete.

C-uppsatsskrivandet rullar faktiskt på förvånansvärt bra måste jag säga. Är därför jag är så dålig på att uppdatera här. Jag och Anna som jag skriver med sitter mellan 8:00-14:15 varje dag, och då kan man räkna 6 timmar som effektiv tid. Allt går än så länge enligt planeringen, men det är jättejobbigt att sitta still så mycket, i knepiga ställningar så jag får ont överallt. Vi gör allting tillsammans vilket jag tycker känns jättebra. Då har man någon att diskutera med direkt när frågor uppstår, och båda blir lika delaktiga och det funkar inte att skylla på den andre när något blir knasigt. Engelskaskadad känner jag mig också, vi sitter ju nergrävda i vetenskapliga artiklar skrivna på engelska hela dagarna, så mot slutet av dagen blir det lite väl mycket Svengelska. "Eh, jag tror faktiskt att du kan skriva på svenska i den där rutan" påpekade Anna idag.

Jag har drabbats av enorm trötthet igen. Okej, jag äter faktiskt inte så bra, så det har en naturlig förklaring. Skärpning Caroline! Det jag inte kan förklara däremot är ett förfärligt illamående jag också har drabbats av, med kräkningar och nästan-kräkningar lite då och då. Jag hoppas fortfarande på att det ska gå över snart, annars får jag nog söka mig till vårdcentralen igen (dom hittade ingen förklaring i höstas).

Idag har vi fått vår nya sovrumslampa. Gud så underbart det kändes att få upp en vettig lampa! Hittills har vi nämligen haft kvar åbäket från 70-talet (eller något i den stilen) som hängde kvar i lägenheten när vi flyttade in. Ful som stryk och gav knappt något ljus ifrån sig, men vi har väl på något skumt sätt lyckas borttränga åsynen av den, och helt enkelt inte prioriterat att köpa en ny lampa. Ända sedan i höstas hade vi spanat in en taklampa i samma stil som fönsterlampan i sovrummet, men mamma hittade en annan som hon kunde få för halva priset som också var fin som det blev istället.


Idag var jag och Andreas ut och hämtade påskris. Jag har satt i gula, gröna och rosa fjädrar och två små kycklingar. Slänge även ihop en liten modernare kreation till köksfönstret. Resultaten har ni här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar