tisdag 14 april 2009

Livet i ett grupprum.


"Grupprum 3,
Universitetsbiblioteket,
Örnsköldsvik"

Ja, här ovanför ser ni min nya adress. Känns som jag tillbringar mer tid på biblioteket än hemma med huvudet nersjunket i några tråkiga böcker om systematiska litteraturstudier och med sådär en 10 fönster öppna på datorn med smått och gott som behövs. Det blir mycket kikande i gamla c-uppsatser också för att få tips, idéer och inspiration om hur man kan göra. Gamla c-uppsatser är den bästa hjälpen tycker jag eftersom man inte får direkt övertydliga skrivanvisningar.

Trots att det är drygt att sitta där inne i vår lilla bunker tycker jag fortfarande att det går ganska bra att skriva, vi har inte stött på något totalstopp än och jag tror att vi har kommit så pass långt att vi inte kommer att göra det heller. Såvida inte handledaren totalsågar oss vid nästa handledningstillfälle... Jag hoppas verkligen inte det!

Vi fick lite panik när vi insåg att tiden tickar på och det börjar ta slut på veckor. Än så länge är det 5 veckor kvar till det första examinationstillfället, och det tror jag faktiskt inte blir några problem att bli färdiga till :).
I morgon ska vi sätta huvudteman på vår innehållsanalys och sedan fixa tabellen med exempel på innehållsanalysen som ska redovisas i uppsatsen. Sedan är det bara att köra igång med resultatet! (Som ju redan har fått en bra start genom analysen).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar