tisdag 17 mars 2009

Lite linedance.

Jag är jätteförkyld. Det känns inte alls roligt! Tur att jag gör bort det nu i alla fall så jag är frisk i helgen. På lördag är det nämligen linedance-fest i 9 timmar! Det är så roligt att se min fortsättningsgrupp som jag har nu, vi har bytt till en mindre och mysigare lokal den här terminen, och gruppen har påverkats positivt av det, och säkert jag med. Det blir en mycket större närhetskänsla när man har varandra nära och jag slipper använda headset eller stå och skrika från scenen. Dessutom känns gruppen mycket mer avslappnad och vågar ta ut svängarna ordentligt när inte varje steg man tar ekar. Den här terminen kör jag som lite av ett "uppsamlingsheat", lär ut gamla danser som fortfarande hänger med i andra klubbar som Eaglekickers aldrig har fått lära sig (läs: danser som återkommer på Siljas årliga vår-linedancekryssning år efter år och ser så roliga ut som vi inte har kunnat), t.ex. Zjozzy's funk, Porushka Poranya, Pot of Gold. Funderar på att lära ut Black Horse nästa vecka. Jag tror det blir bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar